Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky
  1. Preambule
    1. Tyto všeobecné obchodní podmínky pro zhotovení díla (dále jen„Podmínky“) ve smyslu § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“) určují část obsahu smlouvy o dílo uzavřené mezi zhotovitelem a společností Build Synergy s.r.o., IČO: 053 07 902, jako objednatelem (dále jen „smlouva“).
    2. Podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy, přičemž odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními Podmínek. Odchylnou úpravou některých ustanovení smlouvy nejsou dotčena zbývající ustanovení těchto Podmínek.
  2. Smlouva
    1. Smlouva může být měněna pouze ve formě písemných očíslovaných dodatků podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Tyto dodatky se stanou nedílnou součástí smlouvy.
    2. V případě, že smlouva je nahrazena objednávkou, aplikují se na ni tyto Podmínky včetně podmínek uvedených v příslušné a objednatelem akceptované cenové nabídce. Není-li dále uvedeno jinak, myslí se smlouvou též vztah založený objednávkou.
  3. Předmět smlouvy
    1. Zhotovitel se zavazuje, že dodá dílo dle specifikace uvedené ve smlouvě a objednatel se zavazuje, že toto dílo převezme azaplatí.
    2. Součástí předmětu plnění je i dodání všech dokladů, dokumentace a osvědčení nezbytných pro řádné užívání díla.
    3. Zhotovitel se zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí i veškeré práce nebo činnosti anebo jiná plnění nezbytná pro řádné provedení a užívání díla, a to i v případě, že je smlouva výslovně neuvádí.
    4. Veškerá zhotovitelem požadovaná součinnost objednatele musí být jasně a úplně popsána ve smlouvě a/nebo v jejích přílohách. V případě, že konkrétní součinnost objednatele takto není mezi stranami písemně sjednána, platí, že k ní není objednatel povinen a zhotovitel obstará danou záležitost samostatně.
    5. Zhotovitel je povinen při provádění díla postupovat v souladu s platnými a účinnými právními předpisy, podle schválených technologických postupů stanovených platnými technickými normami a bezpečnostními předpisy, jakož i v souladu se současným standardem u používaných technologií a postupů pro daný typ díla tak, aby dodržel smluvenou kvalitu díla.
    6. Zhotovitel prohlašuje, že se před uzavřením smlouvy řádně seznámil se všemi podklady a skutečnostmi významnými pro provedení díla a že poskytnuté podklady po řádném prostudování považuje za úplné a dostatečné pro řádné provedení díla ve sjednaném rozsahu, stanoveným způsobem a za dohodnutou cenu.
    7. Zhotovitel dále prohlašuje, že ověřil technické řešení, výkazy výměr, specifikace materiálů a zařízení, rozsah souvisejících a doprovodných činností, a to i v návaznosti na ostatní řemesla a navazující práce, seznámil se s podmínkami plnění díla (vč. podmínek klimatických, terénních, geologických, vodohospodářských a stavební připravenosti) s tím, že všechny tyto okolnosti jsou zohledněny v ceně díla a době jeho plnění.
    8. Objednatel se zavazuje dílo převzít, zaplatit a k jeho provedení poskytnout sjednanou součinnost.
  4. Cena díla
    1. Cena díla je dohodnuta jako cena pevná. V ceně jsou zahrnuty veškeré náklady zhotovitele spojené s plněním smlouvy, zejména (nikoliv však výhradně) náklady na balení a dopravu zařízení na místo určení, pojištění, zařízení staveniště, zkoušky a uvedení zařízení do provozu.
    2. Cena díla platí pro rozsah díla a dodací lhůtu stanovené ve smlouvě. Změny rozsahu díla a jeho podmínek musejí být dohodnuty písemně.
  5. Platební podmínky
    1. Pokud nebude ve smlouvě nebo platebním kalendáři stanoveno jinak, platí tyto platební podmínky:
      - platba ve výši 100 % z ceny díla po předání díla bez vad a nedodělků, bránících užívání díla.
      Platba ceny díla bude zajištěna smluvně dohodnutými podmínkami.
    2. Splatnost faktury je 45 dnů od dne jejího doručení objednateli.
    3. Den předání předmětu díla (části díla) je současně i datem uskutečněného zdanitelného plnění.
    4. Zálohový list nebo faktura musí obsahovat náležitosti daňového dokladu.
    5. Datem úhrady peněžních závazků je datum připsání dlužných částek na účet zhotovitele.
  6. Termíny plnění
    1. Předmět smlouvy bude splněn jako celek k jednomu dohodnutému termínu nebo po etapách dle dílčích, za tím účelem dohodnutých termínů (milníků).
    2. Je-li doba plnění ve smlouvě stanovena konkrétním datem a objednatel je v prodlení s poskytnutím sjednané součinnosti, doba plnění se prodlužuje o dobu prodlení objednatele a o zpoždění tímto prodlením vyvolaného. Toto platí i v případě, že příčina zpoždění odpadne až po uplynutí ve smlouvě stanovené doby plnění. Zhotovitel v tom případě není v prodlení se splněním předmětu plnění nebo jeho části dle smlouvy. V případě, že splnění povinností objednatele bude provedeno v době, která z hlediska klimatických podmínek prokazatelně neumožňuje provádění prací na díle, doba plnění se dále prodlouží o dobu, po kterou zhotovitel dílo z tohoto důvodu nemohl provádět.
  7. Součinnost objednatele
    1. Objednatel předá zhotoviteli pravomocné stavební povolení na celý rozsah díla ve smyslu platného stavebního řádu, případně též další pravomocné souhlasy či povolení vyžadovaná právními předpisy či správními rozhodnutími.
    2. Objednatel předá zhotoviteli podklady uvedené ve smlouvě v termínu uvedeném ve smlouvě, jinak v termínu umožňujícím řádné provedení díla.
    3. Pro dokladovou část dokumentace objednatel zajistí vyjádření veřejnoprávních orgánů, BOZP a PO.
    4. Objednatel předá zhotoviteli věci, které dle smlouvy měl opatřit objednatel tak, aby zhotovitel mohl dodržet dohodnuté termíny. Jestliže objednatel trvá písemně na použití věcí, které objednatel opatřil a předal zhotoviteli k provedení díla, přes upozornění zhotovitele na jejich nevhodnou povahu, neodpovídá zhotovitel za vady a škodu, která vznikla použitím takových věcí. Totéž se týká i vadných pokynů objednatele.
    5. Jestliže při přípravě nebo v průběhu provádění stavby vyvstane potřeba rozhodnutí nebo změny rozhodnutí orgánů hygienických, energetických, dopravních, vodohospodářských nebo jiných, je povinen objednatel taková rozhodnutí nebo změny zajistit včas, požádat tyto orgány o projednání a rozhodnutí a k tomuto jednání s těmito orgány přizvat zhotovitele, považuje-li to za účelné.
  8. Předání a převzetí díla, přechod vlastnictví
    1. Závazek zhotovitele provést dílo je splněn jeho řádným dokončením a předáním objednateli. Dílo se pokládá za řádně dokončené, jestliže nebude mít při převzetí žádné vady. Objednatel je oprávněn, nikoliv však povinen, dílo převzít i s drobnými vadami a nedodělky, které samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání řádnému užívání díla.
    2. Zhotovitel je povinen objednateli písemně oznámit termín předání díla nejméně 7 dnů předem.
    3. Objednatel je povinen na základě oznámení zhotovitele převzít řádně dokončené dílo v místě jeho realizace. Objednatel není povinen převzít dílo, které vykazuje vady nebo nedodělky. Není-li mezi stranami sjednáno jinak, není objednatel povinen převzít jen část předmětu díla.
    4. Dokud není dílo předáno, nemá objednatel právo dílem ani jeho částí disponovat ani je uvádět sám do provozu bez předchozí písemné dohody se zhotovitelem.
    5. O předání a převzetí díla se mezi objednatelem a zhotovitelem sepíše předávací protokol. Předávací protokol obsahuje zejména:
      1. identifikační údaje o díle i jeho části;
      2. zhodnocení jakosti díla nebo jeho části;
      3. prohlášení objednatele, že předávané dílo nebo jeho část přejímá;
      4. soupis příloh.
    6. Zhotovitel je v souladu s odst. 3.2 těchto Podmínek povinen předat objednateli společně s dílem všechny všech doklady, dokumentaci a osvědčení nezbytná pro řádné užívání díla (to vše dále též jen jako „dokumenty“), a to zejména (nikoliv však výlučně):
      1. průvodně technickou dokumentaci („PTD“), a to v šesti vyhotoveních (zejména doklady o provedených technických zkouškách díla, doklady o provedených atestech, plán kontrol a zkoušek („PKZ“) , bezpečnostní listy, technické listy, kopii vážních lístků, návody k dílu v českém jazyce, jakož i kopii dokladu o ekologické likvidaci zbytků materiálů používaných zhotovitelem při zhotovení díla, byly-li takového materiály použity a vyžadují-li jejich likvidaci právní předpisy, včetně potvrzení, že byl tento doklad založen do integrovaného systému ohlašovacích povinností – „ISPOP“);
      2. dokumentaci skutečného provedení díla („DSPD“), to vše zdokumentováno fotografiemi, které budou zhotoviteli předány na flash disku nebo obdobném nosiči dat.
    7. Nebudou-li objednateli společně s dílem předány i kompletní dokumenty k dílu (viz předchozí odstavec), jedná se o vadu díla, jež brání výplatě zádržného (viz čl. 9. těchto Podmínek, zejména jeho odst. 9.3 a 9.4). To platí i v případě, že je dílo plněno po částech.
    8. Zhotovitel se zavazuje poskytnout dokumenty objednateli k nahlédnutí kdykoliv po uzavření smlouvy / potvrzení objednávky, a to v rozsahu, v jakém budou k danému okamžiku existovat. Zhotovitel je oprávněn si z těchto dokumentů činit kopie, fotokopie či úředně ověřené kopie (opisy). Tato povinnost zhotovitele trvá i po ukončení smlouvy. Tímto není dotčena povinnost předat objednateli dokumenty za podmínek uvedených v těchto Podmínkách.
    9. Objednatel není oprávněn odmítnout převzetí díla pro vady, jejichž původ je ve věcech, které opatřil a předal zhotoviteli k provedení díla a trval na provedení díla s použitím těchto věcí i přes upozornění zhotovitele na nevhodnost takových věcí.
    10. Zhotovitel nese nebezpečí škody na zhotovované věci a materiálu ke zhotovení díla až do okamžiku úplného předání díla, a to včetně částí díla, k nimž přešlo vlastnické právo na objednatele.
  9. Pozastávky (zádržné)
    1. Objednatel je oprávněn zadržet 5 % z každé fakturované částky bez DPH jako pozastávku zajišťující splnění povinností zhotovitele ze smlouvy.
    2. Zhotovitel pozastávku vyčíslí a vyznačí na daňovém dokladu.
    3. Objednatel uhradí polovinu sjednané pozastávky do 30 dnů od doručení výzvy zhotovitele, jíž je oprávněn učinit poté, co objednatel převzal dílo bez vad, případně byly odstraněny vady vytknuté objednatelem při převzetí díla.
    4. Objednatel uhradí druhou polovinu sjednané pozastávky do 30 dnů od doručení výzvy zhotovitele, jíž je oprávněn učinit poté, co uplynula nejdelší poskytovaná záruka (čl. 14. Podmínek) a zároveň byly odstraněny všechny oznámené vady.
  10. Staveniště
    1. Objednatel předá zhotoviteli staveniště, tj. prostor, vymezený v projektu stavby pro realizaci díla a pro zařízení staveniště v rozsahu díla, nejpozději v den zahájení díla. Zhotovitel je povinen převzít staveniště na základě předchozí výzvy objednatele k jeho převzetí, a to v termínu uvedeném ve smlouvě / objednávce. Není-li termín převzetí staveniště uveden ve smlouvě / objednávce, je zhotovitel povinen převzít staveniště v termín uvedeném ve výzvě objednatele.
    2. O předání staveniště bude mezi smluvními stranami sepsán zápis, ve kterém bude specifikován rozsah předávaného staveniště a jednotlivé závazky smluvních stran.
    3. Na předané staveniště mohou vstupovat pouze pracovníci objednatele uvedení ve stavebním deníku, případně osoby splňující další předepsané podmínky.
    4. Zhotovitel je oprávněn umístit na stavbě informační ceduli.
    5. Zhotovitel je povinen udržovat na staveništi pořádek, zejména uklízet na konci dne či směny odpady, pracovní nástroje apod.
    6. Zhotovitel je povinen vyklidit staveniště do 15 dnů od předání a převzetí díla.
    7. Za bezpečnost práce a bezpečnost na staveništi odpovídá zhotovitel. Vstup a provádění prací jiných účastníků výstavby je možný pouze se souhlasem a za podmínek, které určí vedoucí skupiny zhotovitele.
    8. Zhotovitel seznámí kvalifikovaným způsobem pracovníky, určené jmenovitě zhotovitelem s bezpečnostními předpisy platnými v místě provádění prací.
    9. Zhotovitel je povinen zajistit veškerá potřebná bezpečností opatření související s prováděním díla, včetně odpovídajícího proškolení, či dozoru.
    10. Zhotovitel a jeho pracovníci, jakož i další osoby oprávněné vstupovat na staveniště se souhlasem či dle pokynu zhotovitele, jsou povinni využívat k přístupu na staveniště pouze k tomuto účelu objednatelem vyznačené cesty.
  11. Stavební deník
    1. Zhotovitel povede na stavbě ve smyslu ustanovení příslušných právních předpisů stavební deník, do kterého bude zapisovat zejména:
      všechny skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy;
      seznam dokladů a úředních opatření týkající se díla;
      seznam dokumentace díla, změn a doplňků projektu, přehled zkoušek všech druhů,
      práce provedené na díle v konkrétním dni, včetně informací o klimatických podmínkách.
    2. Deník bude veden takovým způsobem, aby byl k dispozici ve 3 vyhotoveních (originál a 2 oddělitelné průpisy). Při denních záznamech nesmějí být vynechána volná místa.
    3. Stavební deník musí být během pracovní doby na stavbě trvale přístupný. Zhotovitel je povinen nejméně 1x do týdne předat objednateli průpis záznamů deníku. Další průpis je povinen uložit odděleně od originálu tak, aby byl k dispozici v případě ztráty nebo zničení originálu.
    4. Povinnost vést stavební deník končí předáním a převzetím díla bez vad, popřípadě odstraněním vad a nedodělků zjištěných při předání díla.
    5. Nevedení stavebního deníku, stejně jako nedodržení náležitostí a způsobu jeho vedení, či nezajištění jeho přístupnosti na stavbě, nebo nepředložení objednateli, je považováno za podstatné porušení smlouvy.
    6. Objednatel je oprávněn sledovat obsah deníku a k zápisům připojovat své stanovisko (souhlas, námitky, řešení apod.).
    7. Zápisy ve stavebním deníku nejsou změnou smlouvy, mohou však sloužit jako podklad k její změně.
  12. Oprávnění pracovníci
    1. Zhotovitel pověří vedením díla vedoucího zakázky, který bude pověřen zastupovat zhotovitele v provozních záležitostech, vedením stavebního deníku, vykazováním prací a jejich odsouhlasením s odborným dozorem objednatele a k odsouhlasení stavu případných odstraňovaných vad či nedodělků a změn termínů k jejich odstranění.
    2. Objednatel pověří prováděním kontrol a stykem s pracovníky zhotovitele jednu osobu, která bude oprávněna sledovat, zda práce jsou prováděny podle projektu díla, sjednaných podmínek, technických norem a v souladu s rozhodnutím veřejnoprávních orgánů. Na nedostatky zjištěné v průběhu provádění prací upozorní objednatel ve stavebním deníku anebo e-mailem adresovaným na e-mailovou adresu zhotovitele, uvedenou ve smlouvě či objednávce. Dále je shora uvedený zástupce objednatele oprávněn, a v případě potřeby i povinen:
      koordinovat činnost zhotovitele s ostatními zhotoviteli působícími na stavbě a řešit operativně problémy, které při provádění díla vzniknou mezi zhotovitelem a objednatelem a jinými zhotoviteli;
      dát pracovníkům zhotovitele příkaz přerušit práce (pokud odpovědný orgán zhotovitele není dosažitelný), v případě, že je ohrožena bezpečnost prováděné stavby, život nebo zdraví pracovníků na stavbě, nebo hrozí-li jiné vážné hospodářské nebo ekologické škody; tento zásah je povinen neprodleně oznámit odpovědnému pracovníkovi zhotovitele (tím není dotčena odpovědnost zhotovitele za zajištění bezpečnosti na staveništi);
      ověřovat a zápisem do stavebního deníku přebírat, ve smyslu § 2626 OZ práce a dodávky, které budou v dalším pracovním postupu zakryty nebo se stanou nepřístupnými;
      prověřit rozsah prací a dodávek provedených zhotovitelem;
      provádět v termínech stanovených v zápisu o převzetí díla kontrolu odstraňování vad a nedodělků zjištěných při převzetí díla.
  13. Záruka
    1. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku, že provedené stavební práce budou mít po dobu 60 měsíců od převzetí díla vlastnosti smluvené a stanovené obecně závaznými předpisy, technickými normami, případně vlastnosti obvyklé.
    2. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku, že provedené montážní práce technologie budou mít po dobu 36 měsíců od převzetí díla vlastnosti smluvené a stanovené obecně závaznými předpisy, technickými normami, případně vlastnosti obvyklé.
    3. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku, že dodané stroje a zařízení technologické části budou mít po dobu 36 měsíců od převzetí díla, nebo od uvedení do provozu, podle toho, co nastane dříve, vlastnosti smluvené a stanovené obecně závaznými předpisy, technickými normami, případně vlastnosti obvyklé.
    4. Případné vady na předmětu díla bude objednatel neprodleně oznamovat zhotoviteli písemnou reklamací, ve které vady popíše, popř. uvede, jak se projevují.
    5. Zhotovitel je povinen odstranit vadu díla v přiměřené lhůtě, kterou mu k tomu objednatel stanoví, jinak ve lhůtě přiměřené rozsahu a povaze oznámené vady, nejpozději však do 15 dnů od obdržení reklamace, nedohodnou-li se strany písemně jinak.
    6. Zhotovitel je povinen zahájit práce na odstranění reklamovaných vad nejpozději do 3 dnů od obdržení reklamace, není-li v reklamaci uveden jiný termín.
    7. Jde-li o vadu havarijní nebo ohrožující provoz či bezpečnost díla, je zhotovitel povinen zahájit práce na odstranění takové vady ihned po doručení reklamace a postupovat tak, aby vada byla odstraněna do 24 hodin od doručení reklamace. Reklamaci havarijní nebo provoz ohrožující vady je možné učinit telefonicky, nebo e-mailem.
    8. Zhotovitel je povinen odstranit reklamované vady díla v uvedených lhůtách i v případě, že odpovědnost za tyto vady odmítá a neuznává je. Náklady na odstranění reklamované vady nese zhotovitel až do pravomocného rozhodnutí soudu, že vady byly reklamovány neoprávněně. V takovém případě objednatel uhradí zhotoviteli náklady vynaložené na odstranění vad.
    9. V případě prodlení zhotovitele s odstraněním vad, či započetím s odstraňováním vad, je objednatel oprávněn požadovat slevu z ceny díla, nebo vady odstranit samostatně, či prostřednictvím třetí osoby. V takovém případě, je zhotovitel povinen uhradit objednateli náklady vynaložené na odstranění vad, a to do 14 dnů od výzvy objednatele. Odstraněním vad na náklady zhotovitele není dotčena záruka za jakost díla, ani není dotčen nárok objednatele na smluvní pokutu za prodlení s odstraněním vad.
    10. Záruka se nevztahuje na spotřební materiál, na poškození způsobená neodborným zásahemnedodržením provozních předpisů, neprováděním předepsané údržby ze strany objednatele nebo třetí strany nebo pokud objednatel v případě poruchy neučiní neodkladné opatření k omezení následků nebo nedá příležitost zhotoviteli závadu odstranit anebo mu k tomu neposkytne patřičnou součinnost.
    11. Vadou díla není:
      odchylka od projektu, která nemění přijaté řešení, jestliže byla dohodnuta alespoň odsouhlaseným zápisem ve stavebním deníku;
      nezbytnost náhrady jednotlivých strojů a zařízení, popřípadě jejich součástí po uplynutí jejich životnosti nebo opotřebení jednotlivých strojů a zařízení, popřípadě jejich součástí v souladu s jejich technickými podmínkami, normami,apod.
    12. Vylučuje se aplikace ustanovení § 2630 odst. 2 OZ, tj. právo zhotovitele zprostit se odpovědnosti z vad díla, jakož i povinností vyplývajících z poskytnuté záruky za podmínek uvedených v odkazovaném ustanovení.
  14. Prevenční povinnost
    1. Zhotovitel je povinen postupovat obezřetně a učinit všechna opatření pro odvrácení škody nebo k jejímu zmírnění.
    2. Zhotovitel se zavazuje bezodkladně upozornit objednatele na všechny okolnosti, které by mohly ohrozit řádné provádění díla, a to bez ohledu na původ těchto okolností.
    3. V případě, že v důsledku porušení jakékoliv povinnosti zhotovitele při zhotovení díla či při jeho dodání bude objednateli ze strany investora (vyššího objednatele) uložena jakákoliv peněžitá sankce, je objednatel oprávněn tuto peněžitou sankci v plné výši vyúčtovat zhotoviteli, který je povinen ji objednateli zaplatit. To platí v případě, že je zhotovení díla podle smlouvy uzavřené mezi objednatelem a zhotovitelem součástí plnění smlouvy uzavřené mezi objednatelem a investorem (vyšším objednatelem).
  15. Smluvní pokuty
    1. Pokud je zhotovitel v prodlení s dokončením díla, vzniká objednateli právo na uhrazení smluvní pokuty ve výši 0,05 % z ceny díla za každý den prodlení.
    2. Zhotovitel je povinen doložit objednateli doklad o uzavřeném pojištění odpovědnosti zhotovitele za škodu vzniklou v souvislosti s provozní činností zhotovitele při realizaci díla, s pojistným krytím alespoň ve výši sjednané ceny za dílo (dále též jen jako „pojištění zhotovitele“), a to nejpozději pět (5) dnů po podpisu smlouvy nebo objednávky. Za porušení této povinnosti zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každý den prodlení. Porušení této povinnosti představuje případ porušení smlouvy podstatným způsobem.
    3. Zhotovitel je povinen mít uzavřeno pojištění zhotovitele po celou dobu trvání smlouvy, přičemž tuto skutečnost je povinen objednateli na jeho předchozí výzvu kdykoliv po dobu trvání smlouvy prokázat. V případě, že zhotovitel poruší svou povinnost mít po dobu trvání smlouvy uzavřeno pojištění zhotovitele, uhradí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč. Porušení povinnosti zhotovitele mít po dobu trvání smlouvy uzavřeno pojištění zhotovitele představuje případ porušení smlouvy podstatným způsobem.
    4. Zhotovitel je povinen doložit objednateli seznam poddodavatelů ke schválení, nejméně 7 dní před tím, než poddodavatelé započnou svou činnost. V případě, že práce bude vykonávat objednatelem neschválený poddodavatel, uhradí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 50.000,- Kč za každý jednotlivý případ a den práce, kdy se na zhotovení díla podílel neschválený poddodavatel.
    5. Zhotovitel je povinen se řídit bezpečnostními pokyny objednatele, které jsou nedílnou přílohou smlouvy nebo objednávky. Za nedodržování bezpečnostních pokynů objednatele uhradí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každé jednotlivé porušení.
    6. V případě, že zhotovitel neodstraní reklamované vady, nebo nezapočne s jejich odstraňováním ve sjednaných lhůtách (bod 13.5, 13.6 a 13.7 Podmínek), uhradí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každý den prodlení.
    7. Úhrada smluvní pokuty nemá vliv na právo objednatele požadovat náhradu újmy způsobené porušením povinnosti utvrzené smluvní pokutou.
    8. Veškeré uplatněné sankce ze strany investora budou z titulu realizační činnosti v plné výši přeneseny na zhotovitele.
  16. Obchodní tajemství a práva duševního vlastnictví
    1. Žádná ze stran nemá právo bez povolení druhé strany jakýmkoliv způsobem zveřejnit nebo jinak použít informace obchodního a technického charakteru, se kterými přijde při realizaci smlouvy do styku nebo které mu druhá strana poskytne. Tyto informace jsou považovány za obchodní tajemství a obě smluvní strany učiní přiměřená opatření k tomu, aby zabránila nepověřeným osobám seznámit se s těmito informacemi.
    2. Obě strany se zavazují, že učiní veškerá opatření, aby nebyla porušena práva duševního vlastnictví třetích osob.
  17. Nakládání s odpady
    1. Zhotovitel jakožto původce odpadů hospodaří v souladu s příslušnými právními předpisy o odpadech s odpady, které vzniknou při realizaci díla. Náklady zhotovitele na řádné hospodaření s odpady a jejich odstranění jsou součástí ceny díla.
    2. U nebezpečných odpadů je zhotovitel povinen postupovat v souladu s příslušnými právními předpisy. V případě výskytu nebezpečných odpadů na staveništi je zhotovitel povinen bezodkladně informovat objednatele.
    3. V případě, že zhotovitel neprovede závěrečný úklid odpadů, obalů a zbytků z jeho činnosti, je objednatel oprávněn provést úklid staveniště na náklady zhotovitele.
  18. Předčasné ukončení smluvního vztahu
    1. Až do provedení Díla je Objednatel oprávněn od Smlouvy anebo kterékoliv její části odstoupit, a to bez uvedení důvodu. V případě, že Objednatel využije práva odstoupit od Smlouvy anebo její části bez uvedení důvodu dle předchozí věty, je povinen zaplatit Zhotoviteli částku, která připadá na práce (část Díla) již vykonané, pokud Zhotovitel nemůže jejich výsledek použít jinak. Ujednání dle předchozí věty se týká výlučně případu, kdy Objednatel odstoupí od Smlouvy bez uvedení důvodu. Ujednáním dle tohoto odstavce tedy není, jakkoliv dotčeno právo Objednatele odstoupit od Smlouvy nebo kterékoliv její části ze zákonem stanovených důvodů (důvodu) a/nebo z důvodů uvedených ve Smlouvě anebo těchto Obchodních podmínkách.
    2. Smluvní strany mohou smlouvu ukončit také dohodou nebo odstoupením. Dohoda o zrušení práv a povinností musí být písemná, jinak je neplatná.
    3. Objednatel nebo zhotovitel mají právo od smlouvy odstoupit v případech stanovených smlouvou, těmito Podmínkami nebo zákonem.
    4. Odstoupení musí mít písemnou formu s tím, že je účinné jeho doručením druhé smluvní straně.
    5. Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy i v následujících případech:
      1. zhotovitel je v prodlení s převzetím staveniště dle odst. 15.1 těchto Podmínek, a to o více než 15 dní;
      2. zhotovitel je v prodlení s provedením díla nebo splněním dílčího termínu o více než 15 dní;
      3. z důvodu vyšší moci dochází k posunutí termínu dokončení díla o více než 6 měsíců;
      4. bylo soudem rozhodnuto o úpadku zhotovitele nebo byl insolvenční návrh zamítnut pro nedostatek majetku zhotovitele;
      5. byla zahájena likvidace zhotovitele, nebo zhotovitel na sebe podal insolvenční návrh v důsledku svého úpadku;
      6. zhotovitel porušil své povinnosti podstatným způsobem;
      7. zhotovitel porušil své povinnosti méně závažným způsobem a porušení neodstranil ani ve lhůtě stanovené objednatelem;
      8. zhotovitel bez předchozího písemného souhlasu objednatele pověřil provedením díla, nebo jeho části třetí osobu;
      9. došlo     k ukončení    smlouvy     uzavřené    mezi     investorem a objednatelem, jejíž součástí bylo též zhotovení díla.
    6. Zhotovitel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že:
      1. bylo soudem rozhodnuto o úpadku objednatele nebo byl insolvenční návrh zamítnut pro nedostatek majetku objednatele.
    7. Objednatel uhradí zhotoviteli v případě odstoupení od smlouvy již provedené práce, které budou odpovídat objemu prací uskutečněné do doby ukončení a budou prokazatelné. Objednavatel má právo tyto práce odmítnout uhradit, pokud nebudou odpovídat skutečnému soupisu prací, zhotovitel má povinnost tento soupis opravit nebo doložit
  19. Doručování
    1. Písemnost se považuje za doručenou, jakmile druhá smluvní strana písemnost převezme nebo jakmile byla vrácena odesílající straně jako nedoručitelná anebo smluvní strana svým jednáním nebo opomenutím doručení písemnosti zmařila. Účinky doručení nastanou i tehdy, jestliže druhá smluvní strana přijetí písemnosti odmítne.
  20. Ostatní ujednání
    1. Objednatel je oprávněn postoupit a/nebo zastavit své pohledávky a jiná práva za zhotovitelem, vyplývající ze smlouvy / objednávky, a to bez souhlasu zhotovitele.
    2. Zhotovitel není bez souhlasu objednatele oprávněn postoupit a/nebo zastavit své pohledávky a jiná práva za objednatelem, vyplývající ze smlouvy / objednávky. Zhotovitel rovněž není oprávněn postoupit bez souhlasu objednatele své práva a povinnosti ze smlouvy jako celek (postoupení smlouvy).
    3. Objednatel si vyhrazuje právo zajistit náhradního dodavatele po dobu nezbytně nutnou, pokud zhotovitel není schopen nastoupit na práce nebo na práce nenastoupil: tyto náklady budou odečteny ze soupisu prací dle smlouvy.
  21. Závěrečná ustanovení
    1. Veškeré závazky, jakož i dílčí práva a povinnosti, mezi zhotovitelem a objednatelem, se řídí právem České republiky, bez přihlédnutí k jeho kolizním ustanovením.
    2. Práva a povinnosti neupravené smlouvou a těmito Podmínkami se řídí přiměřeně OZ.
    3. Obě strany prohlašují, že budou v první řadě řešit neshody pokusem o dohodu. Teprve v případě, že dohoda nebude dosažena, předloží strany případ věcně příslušnému obecnému soudu.
    4. Smluvní strany sjednávají v souladu s ustanovením § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů, jako místně příslušný pro rozhodování veškerých sporů, které mezi nimi vyvstanou, Okresní soud ve Frýdku-Místku, případně Krajský soud v Ostravě, bude-li pro dané řízení věcně příslušný krajský soud.


Proč my
Komplexní realizace od A do Z

Komplexní realizace od A do Z

Dlouholeté zkušenosti

Dlouholeté zkušenosti

Individuální přístup

Individuální přístup

Proč si vybrat Build Synergy

Build Synergy je společnost, která vyniká svou odborností a dlouholetými zkušenostmi v oboru. Náš tým tvoří profesionálové s inovativním přístupem, kteří se zaměřují na efektivní a kvalitní realizaci projektů. Využíváme moderní technologie a špičkové vybavení, díky kterým dokážeme pracovat rychle, přesně a s maximální efektivitou.

Důležitou součástí firemní filozofie je individuální přístup ke každému klientovi. Build Synergy klade důraz na transparentní komunikaci, férové ceny a flexibilní řešení, která odpovídají konkrétním potřebám zákazníků.

Kontaktujte nás

Kontaktujte nás

Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů.